Hjemmetræning

Så er vi kommet igang igen med hjemmetræningen efter lidt sløve juledage 🙂

Fruen skal startes stille og roligt op igen, da det er ved at være længe siden sidst, og vigtigt at tage hensyn til en skulderskade der driller lidt ved forskellige øvelser.

Så hendes program ser således ud:

3 sæt á 30 sek. med 20 sek. pause ml. sættene. ( Tager ca. 25 min)

Alm. Squat – Forward lunge – Row – Chest press – Split deltoid fly – Triceps press – Hamstring curl – Kneeling roll out.

Mit eget program er lige pt. som følger: (Tager ca. 30 min, uden cardio delen)

Lavet som HIIT, en cirkel med alle øvelser, 30 sek. arb. og 20 sek. pause . Man kan lave en pause på 1-2 min. mellem hver cirkel, og evt. lave nogle cardio øvelser mellem cirklerne.

Forward squat – Overhead squat – Forward lunge – Chest press / Fly – High torso rotation x2 (hver side) – Power pull x2 (hver side) – Biceps clutcher – Y deltoid fly – Triceps press – Row.

Disse programmer fungere for os, og især fruens er super godt som opstarts program.

Jeg justerer selv løbende på mit eget og skifter jævnligt øvelser for at udfordre mig selv.

Share This:

Skriv et svar